Del 7 al 16 de novembre

‘Disforia’ donarà el tret de sortida i ‘La Frecuencia Kirlian’ clourà el TerrorMolins 2025

1 d’octubre de 2025

post

El TerrorMolins 2025 obrirà amb l’estrena espanyola de ‘Disforia’, dirigida per Christopher Cartagena, i es clourà amb ‘La Frecuencia Kirlian’, del realitzador argentí Cristian Ponce, també en primícia estatal.

La programació suma noves propostes que es podran veure a Molins de Rei. Entre elles destaquen ‘Que ma volonté soit faite (Her Will Be Done)’, ‘Monkey’s Magic Merry Go Round’, ‘Kinki Chiho no Aru Basho ni Tsuite (About a Place in the Kinki Region)’, ‘Man Finds Tape’, ‘Bramayugam’, ‘Rabbit Trap’, ‘Geomeun sunyeodeul (Dark Nuns)’, ‘Bodycam’, ‘Night of the Reaper’ i ‘It Ends’, que s’afegeixen a les ja anunciades.

Amb aquesta nova onada de títols, s’inicia el període d’acreditacions de premsa per a la seva 44a edició.

Disforia

El Festival de Cine de Terror de Molins de Rei presenta els seus films d’obertura i cloenda. La 44a edició s’iniciarà amb Disforia, dirigida per Christopher Cartagena, i es clourà amb La Frecuencia Kirlian, del realitzador argentí Cristian Ponce, ambdues en estrena estatal. Els cineastes, així com membres dels seus equips artístics i tècnics, acompanyaran el públic a les sessions d’inauguració i cloenda.

L’espanyola Disforia es podrà veure al festival després d’estrenar-se mundialment al Fantastic Fest de Texas. El film narra la història d’un jove matrimoni que, fugint de la inseguretat de la ciutat, es trasllada amb la seva filla petita a la casa de camp familiar amb la intenció de vendre-la i continuar el seu camí cap a França. La desaparició del pare i l’aparició d’una misteriosa visitant desencadenen una espiral terrorífica de tensió, convertint l’entorn familiar en un malson.

Per la seva banda, La Frecuencia Kirlian situa l’acció en una ciutat que no apareix als mapes, on un locutor de ràdio nocturn dona veu a històries de fantasmes, malediccions i criatures monstruoses. La combinació d’animació i imatge real homenatja la cultura underground dels anys vuitanta, els fanzines i els relats fantàstics que van marcar tota una generació. El projecte va néixer com a websèrie independent, es va convertir posteriorment en un fenomen a Netflix i, ara, arriba a TerrorMolins com a llargmetratge.

Dotze nous títols i estrenes a TerrorMolins 2025. La programació incorpora una nova llista de produccions internacionals que consoliden el festival com a aparador del millor cinema de gènere de l’any. Entre elles hi ha Que ma volonté soit faite (Her Will Be Done), un relat de bruixeria i al·lucinacions que arriba des de França de la mà de Julia Kowalski, seguint les passes de les grans directores franceses de fantàstic i seleccionada a Canes. Des dels EUAMonkey’s Magic Merry Go Round —en estrena espanyola— transforma un programa infantil aparentment innocent en un espectacle tèrbol i pertorbador, gens apte per a públic infantil. Austràlia aporta Together, un impactant body horror protagonitzat per Alison Brie i Dave Franco, que ja s’ha convertit en un dels fenòmens de la temporada en retratar les relacions tòxiques i la codependència en clau de terror. Per la seva banda, Kinki Chiho no Aru Basho ni Tsuite (About a Place in the Kinki Region) recupera el millor del cinema de terror japonès amb desaparicions i fenòmens paranormals sota la direcció de Kôji Shiraishi, mentre que l’india Bramayugam combina folk horror i un hipnòtic blanc i negre per transportar l’espectador al cor de la foscor i la bogeria.

També s’incorpora Rabbit Trap, òpera prima del britànic Bryn Chainey, un film d’atmosferes i presències inquietants protagonitzat per Dev Patel i estrenat al festival de Sundance. Dels Estats Units arriba La larga marcha (The Long Walk), adaptació d’una novel·la de Stephen King dirigida per Francis Lawrence (Els jocs de la fam), que retrata una competició brutal en un futur distòpic i que evoca tant l’actual fenomen El joc del calamar com clàssics com Danzad, danzad, malditos. Des de CoreaGeomeun sunyeodeul (Dark Nuns) —spin-off de The Priests— barreja monges, xamans, tarot i possessions en un nou exorcisme a la coreana. I amb Bodycam, el canadenc Brandon Christensen (The Puppetman, TerrorMolins 2023) presenta en estrena espanyola un intens found footage sobre violència i desesperació.

Completen la selecció Man Finds Tape (EUA), híbrid entre documental sobre cultes obscurs i found footage de fenòmens paranormals; Night of the Reaper (Canadà, estrena espanyola), un homenatge als slashers clàssics com Halloween Scream, amb VHS i misteris en un petit poble; i It Ends (EUA), que arriba al TerrorMolins després de la seva estrena mundial al SXSW, amb el debut a la direcció d’Alex Ullom i la història d’un grup de joves atrapats en un camí infinit mentre són assetjats per forces desconegudes.

Inici del període d’acreditacions de premsa. Amb aquesta nova onada de títols, el Festival de Cine de Terror de Molins de Rei no només consolida la seva cita anual amb els cinèfils i professionals del gènere, sinó que també ofereix una oportunitat única per descobrir les propostes més innovadores i impactants del terror contemporani. Aquest anunci obre, a més, el període d’acreditacions de premsa del festival, que ja es poden sol·licitar aquí.