Segon avançament de programació amb deu nous films i terrors que viatgen des de Mèxic fins a Nova Zelanda i des de l’edat mitjana fins a futurs apocalíptics.
Art el pallasso torna a Molins de Rei amb la tercera entrega d’una de les sagues més celebrades del terror actual.
‘El instinto’, protagonitzada per Javier Pereira, Eva Llorach i Fernando Cayo, tindrà la seva estrena catalana al TerrorMolins.
18/09/2024 | El Festival de Cine de Terror de Molins anuncia una segona fornada de films que s’uneixen a la programació del certamen. Són 10 noves propostes que es podran veure entre el 8 i el 17 de novembre al Teatre de La Peni de Molins de Rei, i que formaran part de les diferents seccions del festival. Entre la desena de títols destaca la tornada al certamen d’un dels personatges més cèlebres del cinema de terror actual, Art el pallasso, anterior film del qual va tenir la seva estrena espanyola al TerrorMolins. Terrifier 3, en sessió especial, serà un dels plats forts de la 43a edició juntament amb El instinto. L’òpera prima de Juan Albarracín, amb un trio protagonista de luxe —Javier Pereira, Eva Llorach i Fernando Cayo—, farà la seva estrena catalana a Molins poques setmanes de veure’s mundialment per primera vegada al festival Abycine. Amb aquest anunci s’obre el període d’acreditacions de premsa del festival, que es poden sol·licitar aquí.
Deu films, deu segles i quatre continents. Els deu títols que s’incorporen al programa del 43è TerrorMolins són un assortiment divers de procedències, temps i temàtiques, i inclouen noves propostes de cineastes consolidats com el tailandès Kongkiat Komesiri (Operation Undead), el polonès Bartosz M. Kowalski (Night Silence) o el mexicà Isaac Ezban (Párvulos: Hijos del apocalipsis) així com debuts tan potents com el de Sasha Rainbow (Grafted) o el mateix Juan Albarracín (El instinto).
Al film neerlandès Heresy (Witte Wieven), una jove que pertany a una petita comunitat rural a l’Holanda de l’edat mitjana s’endinsa al bosc prohibit, en un camí de no retorn d’alliberació i rituals pagans que remet grans títols del folk horror com La bruja de Robert Eggers. A la salvatge Operation Undead, la invasió japonesa a les costes tailandeses durant la Segona Guerra Mundial serveix de marc per a reconfigurar la Història i els tòpics sobre els morts vivents. Kongkiat Komesiri (Art of the Devil 2) proposa una epopeia bèl·lica de terror que es mou entre el gore més festiu i l’emotivitat més solemne. Justin Benson i Aaron Moorhead directors de films de culte com El infinito, produeixen Things Will Be Different, de Michael Felker, una proposta de ciència-ficció i terror sobre dos germans que fugen després d’haver comès un robatori. A Night Silence, del polonès Bartosz M. Kowalski, conegut per la corprenedora Playground, un ancià es trasllada a una bucòlica residència parets de les quals són refugis d’inquietants criatures.
A la neozelandesa Grafted, la directora Sasha Rainbow proposa un body horror inquietant i juganer sobre experiments fallits i xocs culturals; des d’Irlanda, i després de causar sensació al festival de Locarno, arriba Fréwaka, d’Aislinn Clarke, història sobre una infermera de cures pal·liatives turmentada per un trauma del passat; i des de Bèlgica, i després de passar per Toronto, ho fa Else, singularíssima òpera prima de Thibault Emin, entre el film de terror, el romàntic i el fantàstic, al voltant d’una parella que es coneix enmig d’una pandèmia que provoca que la gent es fongui amb el seu entorn. I sobre pandèmies, o les seves fatals conseqüències, parla la mexicana Párvulos: Hijos del apocalipsis, d’Isaac Ezban (El incidente), cinta de terror postapocalíptic on una família intenta sobreviure de les amenaces exteriors refugiant-se en una caseta al bosc que amaga un obscur secret.
A totes aquestes se sumen Terrifier 3, retorn nadalenc del sàdic pallasso Art per martiritzar els habitants del comtat de Miles, i El instinto, debut de Juan Albarracín protagonitzat per un trio estel·lar format per Fernando Cayo i els guanyadors d’un Goya Javier Pereia i Eva Llorach. Un thriller de terror en el qual un arquitecte desesperat per la seva agorafòbia es deixarà ajudar per un ensinistrador de gossos amb un rerefons tèrbol.